Lucrator in comert

Nr. CursLocatiePerioadaDurata
1.Satu MareIulie - Noiembrie 2014360 ore
2.Comuna TurtDecembrie - Februarie 2015360 ore

 

Lucratorul comercial vinde clientilor marfuri in comertul cu ridicata si amanuntul si probeaza calitatea marfurilor si modul de functionare a aparaturii expuse spre vanzare. Mediul de activitate al lucratorului comercial il reprezinta punctul de vanzare in comertul cu ridicata si cu amanuntul. Ocupatia de lucrator in comert presupune vanzarea produselor, intocmirea si raportarea situatiei vanzarilor, actualizarea stocurilor de produse, operatiuni ce sunt realizate intr-un cadru general de desfasurare a activitatii punctului de vanzare asigurat in conditiile respectarii normelor de calitate, igiena, sanitar-veterinare, protectia mediului si de sanatate si securitate in munca.

Lucratorul comercial desfasoara, in principal, urmatoarele activitati:

  • Efectueaza  lucrari  de  curatenie  si  intretinere  in  vederea  inceperii  activitatii  si pregateste punctul de vanzare in vederea inchiderii activitatii
  • Pregateste echipamentele, marfurile si documentele in vederea desfasurarii activitatii
  • Mentine aspectul estetic si promoveaza imaginea punctului de vanzare
  • Intampina  clientii,  identifica  cerintele  acestora  si  le  prezinta  oferta  generala  de produse  si  servicii,  precum  si  produsele  solicitate  de  acestia,  comunicandu-le  toate
  • informatiile necesare realizarii vanzarii
  • Vinde  produsele/serviciile,  completeaza  formele  de  plata,  ambaleaza  si  livreaza produsele vandute si incaseaza contravaloarea acestora
  • Intocmeste si raporteaza situatia vanzarilor
  • Verifica  si  actualizeaza  stocurile  de  produse,  asigurand  mentinerea  acestora  in termenul de garantie/valabilitate
  • Aplica  normele  de  calitate  in  domeniul  sau  de  activitate,  utilizand  metode standardizate de asigurare a calitatii
  • Aplica  prevederile  legale  referitoare  la  sanatatea  si  securitatea  in  munca,  asigurand identificarea riscurilor in munca, raportarea pericolelor care apar la locul de munca si interventia in caz de urgenta
  • Aplica  normele  de  igiena,  sanitar-veterinare  si  de  protectia  mediului  in  activitatea desfasurata..

Unitati de competenta:

  • Întocmirea documentelor specifice activitatii de vânzare;
  • Raportarea activitatii de vânzare;
  • Aplicarea NPM si PSI;
  • Aplicarea procedurilor de calitate;
  • Comunicarea la locul de munca;
  • Efectuarea muncii în echipa;
  • Perfectionarea profesionala;
  • Prezentarea produselor si serviciilor aferente vânzarii;
  • Promovarea imaginii standului;
  • Mentinerea stocurilor de rezerva;
  • Verificarea stocurilor cu vânzarile;
  • Comunicarea cu clientii;
  • Crearea mediului ambiental necesar vânzarii;
  • Efectuarea vânzarii;
  • Încasarea contravalorii marfii.