Politica de promovare a produselor

Politica de promovare reprezintă totalitatea acțiunilor firmei prin care mesajele referitoare la propriul produs, sunt transmise către piața țintă, folosind un ansamblu de tehnici și metode specifice, având ca scop influențarea comportamentului clienților actuali și potențiali.

Politica de comunicare cuprinde numele firmei și numele produselor, toate elementele ce înseamnă identitate grafică a firmei (hârtie cu antet, logo, cărți de vizită, mape de prezentare, rapoarte anuale, oferte personalizate), materialele de prezentare a firmei, ambalajul și modul de ambalare a produselor.
Pot fi de asemenea realizate și diverse obiecte promoționale sau alte materiale de reclamă cu impact asupra clienților, colaboratorilor.
Nu trebuie neglijată participarea la târguri de profil, seminarii sau prezentări, implicarea concretă în diverse manifestări cu caracter științific, sau chiar sponsorizarea, în condițiile legii a unor acțiuni cu caracter social, cultural, sportiv etc.; toate acestea pot constitui modalități foarte eficiente de comunicare eficientă cu piața țintă.
Mesajele conținute în materialele de promovare, toate acțiunile de comunicare descrise trebuie să sugereze (într-un mod mai subtil sau mai explicit) consumatorului utilitatea pentru el a produsului/serviciului oferit și totodată diferențierea față de concurență.
Promovarea presupune totodată comunicarea directă cu clienții și transmiterea de informații despre produsele oferite acestora.